Panduan untuk Makan Secara Sihat

Panduan untuk Makan Secara Sihat

Adakah anda berjuang dengan makanan yang sihat ... kerana anda tidak pasti apa maksudnya?
Mungkin doktor memberitahu anda bahawa anda perlu menurunkan berat badan.
Mungkin anda sakit dan penat menjadi orang / gadis besar yang merendahkan diri dalam kumpulan kawan anda.
Mungkin anda hanya mempunyai anak pertama anda dan sedar anda perlu berada di sana untuk dia membesar.
Mungkin awak bangun pagi ini, melihat di cermin, dan akhirnya menyedari bahawa sudah tiba masanya untuk memulakan penjagaan diri.
Apa pun sebab anda ingin membuat perubahan, anda tidak bersendirian!Setiap hari, beribu-ribu orang membuat keputusan untuk mula makan dengan lebih baik dan kehilangan berat badan ... dan setiap hari mereka beribu-ribu orang tidak mempunyai apa-apa rancangan atau idea apa yang mereka lakukan.
Lagipun, ada begitu banyak keputusan aneh yang akan dibuat:
  • Sekiranya saya mengikuti piramid makanan?
  • Sekiranya saya mengira semua kalori saya?
  • Bagaimana pula dengan bijirin "sihat jantung"?
  • Sekiranya saya melakukan Keto ? Paleo ? Berpuasa berselang-seli ?
  • Berapa banyak Twinkies yang boleh saya muat di dalam mulut saya?
Jangan takut, kerana Nerd Fitness ada di sini! (Di sinilah lagu tema Nerd Fitness akan dimainkan ... jika kita mempunyai satu).
Sekiranya anda ingin menurunkan berat badan, hidup lebih sihat, dan berasa lebih baik, ia benar-benar berlaku kepada beberapa peraturan utama:
  • Makan kebanyakan makanan sebenar.
  • Makan lebih sedikit kalori daripada yang anda lakukan pada masa lalu.
  • Elakkan kalori cecair seperti wabak.
  • Elakkan penyakit itu.
Saya sedar mengikuti peraturan ini lebih mudah dikatakan daripada dilakukan - jika mudah, semua orang akan kelihatan seperti wira-wira dan model super.
Tetapi sial, kek lazat dan anda mempunyai hari yang buruk dan "makanan diet" sangat mengerikan.
Dan itulah sebabnya tiada siapa yang mengikuti peraturan itu: Kehidupan mendapat jalan dan melekat dengan diet selama lebih dari seminggu adalah sangat sukar. Dan diet juga tidak berfungsi lagi!
Dan lagi ... kita masih melawan perjuangan yang baik. Kami menjalani diet, kita kelaparan diri kita, kita makan makanan diet rendah lemak yang teruk yang terasa dahsyat, dan kita menjadi sangat lapar dan kaku dan sengsara, namun kita MASIH tidak melihat nombor pada skala semakin kecil.
Saya dengar awak. Perkara ini menyebalkan.
Tidak ada yang lebih mengecewakan daripada meletakkan usaha selama berbulan-bulan (atau tahun) sambil makan makanan yang anda benci dan mengelakkan makanan yang anda sukai ... hanya untuk meletakkan semua berat badan kembali apabila anda berhenti berdiet.
Saya benci itu. Dan saya mencipta Nerd Fitness untuk membantu orang memecahkan kitaran itu dan meletakkan rancangan sebenar untuk mengubah kehidupan mereka tanpa sengsara.
Ini juga membawa kepada penciptaan Program Latihan Online 1-dalam-1 kami , di mana anda akan mendapat bimbingan pemakanan dari pelatih yang dapat mengenali anda dengan lebih baik daripada yang anda tahu sendiri, boleh menjawab soalan anda tentang apa yang hendak dimakan dan kapan, dan membantu anda bertanggungjawab.
Jadwalkan panggilan percuma dengan pasukan kami dengan mengklik pada gambar di bawah untuk melihat bagaimana program bimbingan kami dapat membantu anda menurunkan berat badan dan makan lebih sihat tanpa membenci kehidupan pada masa yang sama 🙂
Dan dengan cara itu, mari kita menggali (heyo!) Ke falsafah kecergasan Nerd pada makanan. MMMMMM.

The Philosophy Diet Fitness Diet

Jika saya terpaksa memecahkan Diet Fitness Nerd ke dalam satu ayat, ia akan menjadi seperti ini:
"Anda pintar dan anda tahu apa makanan sebenar, jadi berhenti makan omong kosong."
Anda tahu apa makanan sebenar: sesuatu yang tumbuh di tanah, di atas pokok, keluar dari laut, berlari di atas tanah, atau terbang melalui udara. Daging, ikan, telur, sayur-sayuran, buah-buahan, kacang-kacangan semua contoh hebat makanan REAL.
Di samping itu, anda tahu apa makanan crap adalah: makanan yang datang dari tingkap drive-thru, mesin penjual, kotak, beg, atau bungkus. Jika ia mempunyai senarai bahan lebih lama daripada A Game of Thrones , itu mungkin tidak baik untuk anda. Jika ia bermula sebagai makanan nyata dan kemudian melalui empat belas langkah untuk sampai ke titik di mana anda akan memakannya, itu mungkin tidak baik untuk anda.
Gunakan maklumat ini dan gabungkan dengan mantra ini: "anda tidak boleh mengalahkan garpu anda ". Apabila cuba menurunkan berat badan, berasa sihat, dan mendapatkan bentuk, 80% (tidak membesar-besarkan) kejayaan atau kegagalan anda akan datang dari seberapa baik anda makan - itulah sebabnya titik ini adalah salah satu tonggak Pemberontakan .

Persediaan Mental

Makan lebih banyak makanan sebenar, anda mesti. Makan kurang makanan ringan, anda akan.
Saya menyedari bahawa konsep ini bukanlah sesuatu yang baru atau revolusioner, tetapi sehingga kini keupayaan untuk benar-benar melakukan IT telah menghalang anda untuk sebab tertentu - hati anda tidak berada di dalamnya, anda jatuh sakit, pergi bercuti, bosan, atau hanya memutuskan bahawa anda tidak boleh hidup tanpa makanan tertentu (ALERT SPOILER: anda boleh).
Saya TIDAK seorang peminat "diet", detoksifikasi, jus membersihkan, atau faraj-fads yang mengakibatkan turun naik yang besar dalam berat badan dan kesihatan anda. Ini adalah penyelesaian yang tidak berguna yang dijual kepada anda dalam bentuk pil, di MAKLUMAT DIET MAKLUMAT iklan dalam talian, dan di kedai makanan kesihatan super mahal.
Anda lebih bijak daripada itu.
Ingin tahu apa yang saya peminat? Perubahan kecil yang menghasilkan keputusan yang besar, seperti anak lelaki saya Optimus Prime .
Anda perlu menentukan sendiri bagaimana kemungkinan anda berjaya bergantung kepada berapa banyak perubahan sekaligus yang anda boleh berurusan dengan: Sesetengah orang secara radikal boleh menyesuaikan semua yang mereka makan semalaman dan tidak mempunyai kesan buruk. Orang lain tidak akan bermimpi memberikan makanan tertentu dan kedua mereka pergi lebih dari beberapa hari tanpa mereka menjadi Crankenstein.
Pilihan itu adalah milik anda. Anda perlu menentukan:
  • Bagaimanakah kamu menolak untuk berubah?
  • Berapakah berat badan anda fikir anda perlu kehilangan?
  • Berapa cepat anda perlu kehilangan berat badan itu? (perkahwinan? bulan madu? bercuti?)
  • Sejauh manakah anda akan berpegang dengan perubahan anda?
Share:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan